Όποιος δεν σκοπεύει στη "σπέκουλα" ή στη μικροκομματική εκμετάλλευση της σημερινής δολοφονίας, αλλά θέλει να μιλήσει νηφάλια και έντιμα για το συμβάν, με γνήσια αγωνία για τη δημοκρατία στη χώρα μας, πρέπει να είναι σε θέση να διαχωρίσει τρία τελείως διαφορετικά ζητήματα: την ΠΟΙΝΙΚΗ διερεύνηση του εγκλήματος, την ΗΘΙΚΗ του καταδίκη και τον ΠΟΛΙΤΙΚΟ του αντίκτυπο.
1. Σε σχέση με την ΠΟΙΝΙΚΗ διερεύνηση, το ποιοι ήταν οι δολοφόνοι είναι δουλειά της αστυνομίας και της δικαιοσύνης. Και κάθε πολιτική, δημοσιογραφική ή άλλη "υστερία" κάθε άλλο παρά βοηθάει τη διαλεύκανση.
2. Η ΗΘΙΚΗ καταδίκη είναι αυτονόητη. Τελεία και παύλα, χωρίς αστερίσκους, "ναι μεν, αλλά..." και συμψηφισμούς. Η ζωή - η ΚΑΘΕ ζωή - συνιστά αυταξία και με την έννοια αυτή είναι αδιανόητο να γίνει δεκτή ή να δικαιολογηθεί με ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ τρόπο ο φόνος. Εξάλλου, οι δολοφονίες και εν γένει η βία, αλλά και κάθε "μοναχική" ενέργεια κάποιων δήθεν φωτισμένων και πρωτοπόρων επαναστατών, είναι μακριά από την αριστερή κουλτούρα που προκρίνει τη μαζική, συλλογική πάλη και τη δημοκρατική και ειρηνική ανατροπή.
3. Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ αντίκτυπος του εγκλήματος είναι σημαντικότατος και συνιστά πλήγμα στη δημοκρατία. Το ποιος έκανε τη δολοφονία και για ποιο λόγο, το αν πρόκειται για ξεκαθάρισμα λογαριασμών του υποκόσμου ή για οποιονδήποτε άλλο δράστη, με όποια "ταμπέλα" κι αν εμφανίζεται και όποιο κίνητρο κι αν επικαλείται, είναι ερωτήματα που θα απαντήσει η ποινική διερεύνηση και οπωσδήποτε οι απαντήσεις που θα δοθούν θα φωτίσουν και την πολιτική εκτίμηση του συμβάντος. Αυτό που μπορεί, ωστόσο, να ειπωθεί από τώρα μετά βεβαιότητας είναι ότι όποιος και αν είναι ο δράστης και τα κίνητρα του αποψινού εγκλήματος, αυτό είτε ηθελημένα είτε αντικειμενικά, εξυπηρετεί την ακροδεξιά, την οποία ανασύρει από το περιθώριο, "ηρωοποιώντας" τη κατά κάποιο τρόπο, και διευκολύνει όσους θέλουν να δημιουργήσουν στην ελληνική κοινωνία κλίμα φόβου και να εκμεταλλευτούν τη θεωρία των δήθεν άκρων, μέσω αδιανόητων συμψηφισμών. Το μόνο που πετυχαίνει η συγκεκριμένη δολοφονία και η απόπειρα εκμετάλλευσή της από μέρος των ΜΜΕ και του πολιτικού κόσμου είναι να εγκλωβίσει τους ανθρώπους σε διλήμματα του τύπου "Καραμανλής ή τανκς", να εκφοβίσει τους πολίτες και να πλήξει τις συλλογικές κοινωνικές αντιστάσεις.
1. Σε σχέση με την ΠΟΙΝΙΚΗ διερεύνηση, το ποιοι ήταν οι δολοφόνοι είναι δουλειά της αστυνομίας και της δικαιοσύνης. Και κάθε πολιτική, δημοσιογραφική ή άλλη "υστερία" κάθε άλλο παρά βοηθάει τη διαλεύκανση.
2. Η ΗΘΙΚΗ καταδίκη είναι αυτονόητη. Τελεία και παύλα, χωρίς αστερίσκους, "ναι μεν, αλλά..." και συμψηφισμούς. Η ζωή - η ΚΑΘΕ ζωή - συνιστά αυταξία και με την έννοια αυτή είναι αδιανόητο να γίνει δεκτή ή να δικαιολογηθεί με ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ τρόπο ο φόνος. Εξάλλου, οι δολοφονίες και εν γένει η βία, αλλά και κάθε "μοναχική" ενέργεια κάποιων δήθεν φωτισμένων και πρωτοπόρων επαναστατών, είναι μακριά από την αριστερή κουλτούρα που προκρίνει τη μαζική, συλλογική πάλη και τη δημοκρατική και ειρηνική ανατροπή.
3. Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ αντίκτυπος του εγκλήματος είναι σημαντικότατος και συνιστά πλήγμα στη δημοκρατία. Το ποιος έκανε τη δολοφονία και για ποιο λόγο, το αν πρόκειται για ξεκαθάρισμα λογαριασμών του υποκόσμου ή για οποιονδήποτε άλλο δράστη, με όποια "ταμπέλα" κι αν εμφανίζεται και όποιο κίνητρο κι αν επικαλείται, είναι ερωτήματα που θα απαντήσει η ποινική διερεύνηση και οπωσδήποτε οι απαντήσεις που θα δοθούν θα φωτίσουν και την πολιτική εκτίμηση του συμβάντος. Αυτό που μπορεί, ωστόσο, να ειπωθεί από τώρα μετά βεβαιότητας είναι ότι όποιος και αν είναι ο δράστης και τα κίνητρα του αποψινού εγκλήματος, αυτό είτε ηθελημένα είτε αντικειμενικά, εξυπηρετεί την ακροδεξιά, την οποία ανασύρει από το περιθώριο, "ηρωοποιώντας" τη κατά κάποιο τρόπο, και διευκολύνει όσους θέλουν να δημιουργήσουν στην ελληνική κοινωνία κλίμα φόβου και να εκμεταλλευτούν τη θεωρία των δήθεν άκρων, μέσω αδιανόητων συμψηφισμών. Το μόνο που πετυχαίνει η συγκεκριμένη δολοφονία και η απόπειρα εκμετάλλευσή της από μέρος των ΜΜΕ και του πολιτικού κόσμου είναι να εγκλωβίσει τους ανθρώπους σε διλήμματα του τύπου "Καραμανλής ή τανκς", να εκφοβίσει τους πολίτες και να πλήξει τις συλλογικές κοινωνικές αντιστάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου